Recension: FUBAR (2023 TV) Filmparadiset

Recension FUBAR 2023 TV Filmparadiset
SYNOPSIS: En CIA-agent som snart ska gå i pension tvingas återgå i tjänst för ett sista jobb då en familjehemlighet

SYNOPSIS:En CIA-agent som snart ska gå i pension tvingas återgå i tjänst för ett sista jobb då en familjehemlighet dyker upp till ytan.

TRAILER:

BILDER:

INFO:Originaltitel: FUBARSpråk: EngelskaGenre: Action, Thriller, ÄventyrRegi: Phil Abraham, Steven A. Adelson, Holly Dale, Stephen SurjikManus: Cait Duffy, Michael J. Gutierrez, Nick Santora, Lillian L Wang, Adam Higgs, Scott Sullivan, Penny CoxSkådespelare: Arnold Schwarzenegger, Monica Barbaro, Milan Carter, Gabriel Luna, Fortune Feimster, Travis Van Winkle, Fabiana Udenio, Aparna Brielle, Tom ArnoldPremiärår: 2023Speltid: 0h 55minBolag: NetflixDigital-premiär: 25 maj 2023Länkar: IMDB

RECENSION:Först och främst så måste vi reda ut vad FUBAR står för. Detta är en förkortning som oftast uttyds som det engelska vulgära uttrycket “Fucked Up Beyond All Recognition”, ungefär ’förvridet/förstört bortom all igenkännlighet’. Någonting som är FUBAR är inte som det ska vara enligt Wikipedia.

Ett ord som stämmer in ganska bra på vad som är Arnold Schwarzeneggers allra första huvudroll i en tv-serie. Här spelar han CIA-agenten Luke Brunner som i början av första avsnittet utför sitt sista uppdrag inför hans pension. Men som ni förstår så får han inte vara ledig nästan alls innan han dras in i ännu ett uppdrag som bara han kan lösa. Det är också nu allt blir ännu mer komplicerat då det visar sig att hans egna dotter, Emma Brunner (Monica Barbaro), också jobbar för CIA.

Detta känns på alla plan som en uppföljare till “True Lies” bara att något gått fel på vägen och inte använts som en långfilm. Detta för att flera år senare plockas upp igen, skrivas om och bli till denna serie.

Jag har svårt att greppa denna serie. Arnold i all ära är fysiskt vältränad och har inga större problem med seriens actionscener. Uppenbart verkar han ha haft riktigt roligt vid inspelningen av denna serie. Men det hjälper tyvärr inte serien i sig. Detta är inte bra skrivet och allt ifrån dess dialog till humor är horribelt att uppleva….det ger rysningar i hela kroppen! Tyvärr så går det inte att säga så mycket positivt om denna sega och förutsägbara röra. Jag hade mycket hellre sett Arnold i en renodlad actionfilm istället för detta. Det är så tråkigt att uppleva något som mycket väl kan bli en av Arnolds allra sista insats som skådespelare. Jag märker att jag hela tiden sitter och tänker på Arnolds alla härliga actionrökare från 80- och 90-talet och hur mycket jag saknar dem. Lägg pengarna på något som väcker dessa känslor istället för något som försöker efterapa alla andra agentserier man spottar ut nu för tiden!

Du kan genomlida 8 avsnitt av “FUBAR” på Netflix från och med idag!

Where to watch FUBAR (2023 TV)
Recension FUBAR (2023 TV)